Hoppas all haft en skönt sommarlov och är sugna på en förhoppningsvis mer normal handbollssäsong!
Vi börjar med den glada nyheten att tränarstaben växt. Vi välkomnar Anneli Nilsson Ahlm till laget som ordinarie tränare!
Vi drar igång nästa vecka med en beachträning
Onsdag 19/8 Stadsparken 17-18
Därefter kör vi inomhus från onsdag 26/8 , v35 med följande träningstider och platser:
Onsdag - Viktoriahallen 17:45-19:20
Lördag - Vipeholmshallen 8:45-10:30
Direktiven just nu är att vi kan dra igång träning som vanligt med inomhusträning, närkontakt och matchspel. Det kan såklart ändras med kort varsel. Vi förutsätter att alla fortfarande följer de försiktighetsåtgärder som rekommenderas:
- Stanna hemma vid minsta symptom
- Noggrann handtvätt innan och efter träningar
- Använd endast egen vattenflaska
- Föräldrar ska i möjligaste mån inte vara inne i hallarna under träningar.
Om någon har frågor eller oro kring träningsupplägget eller något annat vill vi väldigt gärna att ni kontaktar oss tränare!
Vi planerar en helhelg med handboll 12-13/9:
12/9 - Träningsläger med heldag tillsammans - ingen övernattning
13/9 - Vikingaspelen - vi har anmält 2 lag
Detaljerna kring detta håller på och tas fram så det kommer mer information framöver. Vi kommer behöva hjälp av er föräldrar med vissa delar av träningslägret, tex ordna med middag. Vi planerar också ha ett föräldramöte i anslutning till uppstarten den 12/9 som vi hoppas en representant för varje barn kommer närvara vid!
Om situationen tillåter kommer vi under säsongen vilja åka på fler turneringar och göra mer aktiviteter tillsammans i laget. Om vi ska lyckas med det kommer det behövas mer hjälp från er föräldrar. Inför föräldramötet hoppas vi alla funderar på hur ni vill involvera er i laget. De saker som kommer behöva drivas av föräldrar är:
- Cafegrupp som planerar cafe kring hemmamatcherna. Detta innebär framförallt planeringen. Vi förväntar oss att alla föräldrar bidrar till detta så det inte blir för tungt för ett fåtal.
- Lagkassa/Ekonomi - Vi behöver samla in pengar till cup:er, aktiviteter och utrustning och där finns det många alternativ till hur man kan göra det.
- Funktionärer - Vi måste få hjälp med sekretariatet under matcher. I år är det fortfarande mest tidtagning men från nästa år är det även matchprotokoll. Det kommer krävas att många föräldrar (>10) går utbildning och sedan kan organisera detta.
MvH
Tränarna